A neuromotoros éretlenség gátolhatja a tanulást. Meglepően sok gyermek és felnőtt szenved ettől az állapottól. Ha azonban felismerik, hogy ez a fizikai tényező áll az alulteljesítés, az egyensúlyhoz kapcsolódó szorongásos zavarok, a mozgási, viselkedési és érzelmi problémák hátterében, akkor az érintettek megfelelő segítséggel legyőzhetik a gondjaikat. Sally Goddard-Blythe több mint negyven éve kutatja a neuromotoros éretlenséget, és azt a kérdést teszi fel, hogy „Miért fontosak a tanulás fizikai alapjai?” Hogyan hat a neuromotoros éretlenség a tanulásra, az érzelmi jólétre és a viselkedésre? Hogyan lehet ezt beazonosítani és értékelni? Milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a problémák leküzdésére? Foglalkozik a primitív reflexek és a neuromotoros éretlenség szerepével a szabályos fejlődésmenetben, hogy ez mit jelent a fejlődés kulcsfontosságú szakaszaiban, a társuló tünetekkel, viselkedési mintákkal és a magasabb szintű kognitív működésre gyakorolt hatással. Elmagyarázza, hogyan segíthet a probléma alapjainak feltárása, mit jelent az idegrendszer-fejlődési megközelítés, és hogyan kapcsolódik ez az iskolaérettséghez, a teljesítményhez, illetve annak hiányához és az érzelmi szabályozáshoz. – Elemzi, hogy a neuromotoros éretlenség és a primitív reflexek hogyan befolyásolják a fizikai, viselkedési, érzelmi és tanulási elakadást. – Frissíti a legújabb kutatásokat arra vonatkozóan, hogy a primitív és a testtartási reflexek hogyan befolyásolják a tanulást és az érzelmi kiegyensúlyozottságot. – Feltárja, hogy miért fontos egy egész életen át a fizikai fejlődés az iskolaérettség és a tanulási előmenetel szempontjából. – Körülhatárolja, mi az a neuromotoros éretlenség – hogy felismerhessük a jeleket és viselkedési formákat. – Esettanulmányokkal, szűrővizsgálatokkal, neuromotoros korrekciókkal és érző-fejlesztő programokkal bizonyítja a mozgás mindenekfelett álló fontosságát.  Pedagógusok, az oktatásban részt vevő szakemberek, gyermekpszichológusok, orvosok, mozgásspecialisták és szülők számára nélkülözhetetlen és egyedülálló segédanyag. Sally Goddard-Blythe a Neurofiziológiai Pszichológiai Intézet vezetője. A gyermekek tanulási nehézségeit kutatja, és a fejlesztő programok szaktekintélye. Sok nyelvre lefordított könyvei közé tartozik például: A kiegyensúlyozott gyermek (The Well Balanced Child); The Genius of natural Childbood; Raising Happy Healthy Children; Movement: Your Child's First Language; Akaratlagos figyelem, Biztos egyensúly, Csodálatos összhang – A sikeres tanulás ABC-je (Attention, Balance and Coordination), valamint két szakmai kézikönyv pedagógusok és klinikusok számára. A tanulással, a mozgással és a primitív reflexekkel foglalkozó elismert szaktekintély, akinek munkásságát számos országban sikerrel viszik tovább. „Egyedülálló elméleti és terápiás betekintés a reflexekbe és a tanulásba.” Sebastian Suggate, PhD, Előszó  „Sally az egyik vezető szakértője annak, hogyan működik együtt a test és az elme, hogyan lehet felismerni, hol van probléma, és mit lehet ellene tenni.” David Morgan, az Easyread System és az All Aboard Phonics megalkotója