Az óvodapedagógusoknak és tanítóknak készült gyűjteményben olyan csoportos játékok találhatók, amelyekkel megkönnyíthetik a gyerekek számára a különféle érzelmek felismerését, megnevezését és kifejezését, valamint hozzájárulhatnak a harmonikus személyiségfejlődés és társas kapcsolódás alakításához. A sokéves pedagógiai és pszichológiai tapasztalatokon és a gyerekek reakcióinak megfigyelésén alapuló játékos feladatok igazodnak a gyerekek életkori sajátosságaihoz, és egyaránt alkalmazhatók otthon, valamint az óvodában, iskolában is. Az érzelmekről szóló beszélgetések „mellékhatásai” - az együtt nevetés, a másik elfogadása, meghallgatása, megértése – szintén erősíthetők a kötetben található gyakorlatokkal. A gyerekek játékos formában tanulhatják meg, hogy milyen érzelmek léteznek, hogyan lehet ezeket az arckifejezések alapján azonosítani, megnevezni. A különböző szituációs játékokban személyes történetek is előkerülhetnek, ezek révén a gyerekek gyakorolhatják, hogy a másik szemével is ránézzenek egy-egy helyzetre, elfogadják a másik érzelmeit, érzéseit. A feladatok szem előtt tartják a differenciálást, és tippeket adnak arra is, hogyan tudjuk a gátlásos vagy kevesebbet beszélő gyerekeket is bevonni a közös tevékenységbe anélkül, hogy rosszul éreznék magukat. A szerzők az egyes játékoknál leírják, hogyan alkalmazhatók otthoni környezetben, testvérekkel akár, vagy kétszemélyes, szülő–gyerek helyzetben. Az egyes játékok alkalmasak a szókincsbővítésre, a szövegértés, a kommunikáció, a mozgáskordináció, a kooperáció fejlesztésére; iskolai környezetben kapcsolódnak például a magyar nyelv és irodalom, ének-zene és az etikaórához is, valamint a tanórán kívüli szabadidős tevékenységekhez. A játékokhoz tartozó kellékek egy része (szituációs kártyák, érzelemkártyák) megtalálható a kötet mellékletében, de az otthon található plüssállatok, kesztyűbábok is bevonhatók.