Az iskola térpoétikája
1/ 1Kép
1/ 1Kép
"Ahogyan az iskolai kultúra és a szépirodalom, valamint a filmművészet kölcsönhatásait
feltáró interdiszciplináris vizsgálatok körében hangsúlyossá vált a tér
tematikája az elmúlt évtizedekben, úgy a nemzetközi neveléstudományi diskurzusban
is felértékelődött a tudás alapú társadalom oktatáskoncepciójának
megfelelő pedagógiai tér szervezésének problematikája. És bár az irodalomtudományt
a szövegként megformált tér poétikai sajátosságainak leírása foglalkoztatja
elsősorban, a térfókuszú pedagógiai gondolkodást pedig a 21. századi
tanulás adekvát környezetére vonatkozó szempontrendszer további kidolgozása,
az esztétikai reflexió és a valóságtapasztalat egyaránt az iskola immár
halaszthatatlan paradigmaváltásának irányába mutat.
A tanulás tereinek nyelvi és mozgóképi konstrukcióira fókuszáló tanulmánykötetu¨nk
reprezentatív művek elemzésével és a legfontosabb elméleti ismeretek,
elemzési stratégiák felsorakoztatásával a változáson dolgozó társszakmák képviselői
közötti eszmecsere gazdagításához szeretne hozzájárulni, rámutatva
a tér és a művészi térábrázolás egyu¨ttes olvasásának pedagógiai hasznosíthatóságára
is."
| Kiadás éve | 2025 | |
| Szerző | Molnár Krisztina (szerk.) | |
| Kiadó | Martin Opitz Kiadó | |
| Terjedelem | oldal | |
| Súly | ||
| Megjelenés dátuma | 2025-12-10 | |
| Kötés mód | Puha kötés |
Cikkszám:
265286
Vonalkód:
9786156998064
